Skip to content

Warning: Undefined array key 0 in /var/www/vhosts/en.moitruongdulich.vn/httpdocs/wp-content/themes/hello-elementor/functions.php on line 567
, ngày 08/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • City dwellers expect food tour for HCM City

City dwellers expect food tour for HCM City

Cập nhật: 11/05/2022

Recently, the ‘Food tour Hai Phong’ has become a keyword searched by many young people, especially those living and working in the Northern City of Hai Phong. Therefore, young people in Ho Chi Minh City are awaiting a similar food tour in HCMC.

Illustrative photo

The ‘Food tour Hai Phong’ is a culinary map made by the Hai Phong Department of Tourism, to introduce people and holiday-makers who travel to Hai Phong City to eat at reputable and quality restaurants. This map introduces almost all delicious restaurants, and attractive dishes for visitors, suitable for each individual's tastes. Besides, the map also guides visitors on how to move to restaurants and eateries that can be checked in.

Many people think that this map is really useful, sharing many places and experiences to help them have an interesting sightseeing tour.

After viewing information about the ‘Food tour Hai Phong’ map, 31-year-old Nguyen Minh Trung living in Ward 17 in HCMC’s Binh Thanh District said that although he has never set foot in Hai Phong City- the city of Red Phoenix Flower for the enjoyment of the city specialties in the map, he praised the utility and practicality of this map. Trung also expressed his expectation that the culinary quintessence of HCMC where he is living will also be synthesized and introduced in a similar and interesting project.

From his point of view, Ho Chi Minh City's cuisine is the intersection of many regional cultural streams at home and abroad. Furthermore, it is not simply a matter of eating and processing dishes, but also a habit, culture, and spirit of the people of the city.

The development and bustle of the southern largest city has attracted many people from all over the corners of the country, bringing with them special recipes of local dishes where they were born. They themselves have created unique cuisine from traditional dishes. Obviously, when holiday-makers decide to go to a place, they certainly study the food and drink which is also one of the factors that influence their decision. Therefore, Ho Chi Minh City urgently needs to promote food promotion, especially on social networks about dishes.

Currently, social networks have a lot of information about Ho Chi Minh City's cuisine, many young people also have channels, and review categories of restaurants, and good places. However, there is even much contradictory information. Therefore, it is necessary to have a complete, accurate, and comprehensive culinary database system of the southern metropolis like the ‘Food tour Hai Phong’.

The map will create convenience for visitors to easily look up and search for dishes and culinary brands. Young people can also do good for the city where they live by joining hands to promote food, if possible, instead of following useless social media trends. They simply share experiences is really useful for a campaign to promote food, quality destinations, and highly experiential tourism products.

By Ca Dao - Translated by Anh Quan

TITC
Từ khóa: food tour, Hai-Phong, HCM City, keyword, young people

Tin liên quan

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Ngày 21/3/2025, Thủ tướng Chính phủ chính thức phát động phong trào hỗ trợ vay vốn mua nhà cho người trẻ, tạo cơ hội sở hữu nhà, ổn định cuộc sống và thúc đẩy sự phát triển của thị trường bất động sản. Ngay sau đó, nhiều ngân hàng thương

Nâng niu những mảnh ghép văn hóa Cơ Tu

Tiếng kèn lá thánh thót tựa tiếng chim hót đưa du khách lạc vào không gian núi rừng hoang sơ. Trong bộ thổ cẩm truyền thống, già Bríu Pố (trú tại xã Lăng, huyện Tây Giang) bước ra, dẫn những người có mặt ở phố tây An Thượng (quận Ngũ

Đến với đất và người Thái Nguyên

Kon Tum khai thác tài nguyên độc đáo để phát triển du lịch

Du lịch cộng đồng tạo sinh kế bền vững cho đồng bào dân tộc thiểu số ở Lai Châu

Xem tiếp

Tin nổi bật

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Khai mạc Năm Du lịch Quốc gia – Huế 2025: Biểu tượng của sự đổi mới và phát triển dựa trên di sản

Net Zero: Góc nhìn từ chiến dịch “Giờ Trái đất”

Lan tỏa thông điệp sống xanh từ Giờ Trái đất

Khai mạc Ngày hội môi trường “Đà Nẵng xanh – Biển trong lành”

Xem nhiều nhất

Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Lợi ích của việc trồng và bảo vệ cây xanh - Giúp giảm thiểu ô nhiễm môi trường không khí ở Việt Nam
Vùng Đông Nam Bộ: Phát triển du lịch sinh thái từ khu dự trữ sinh quyển 
Đa dạng sinh học ở Việt Nam: Thực trạng và các giải pháp
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC