Skip to content

Warning: Undefined array key 0 in /var/www/vhosts/en.moitruongdulich.vn/httpdocs/wp-content/themes/hello-elementor/functions.php on line 567
, ngày 15/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • Sustainable Tourism
  • /
  • Cai Rang Floating Market to be strong tourism brand of Can Tho

Cai Rang Floating Market to be strong tourism brand of Can Tho

Cập nhật: 12/03/2018

Authorities of Can Tho gathered on March 9 to discuss measures to boost local tourism, especially Cai Rang Floating Market which will be built into a strong tourism brand of the Mekong Delta city.

An aerial view of Cai Rang Floating Market in Can Tho city (Photo: VNA)

Director of the municipal Department of Culture, Sports and Tourism Tran Viet Phuong said to turn tourism into a spearhead sector of the city by 2020, local departments and sectors need to coordinate strongly to take synchronous solutions.While the transport department should swiftly complete transport facilities linking with key tourism sites, the health department needs to keep a close watch on popular tourism sites to prevent disease transmission and ensure food safety. The Department of Industry and Trade must strictly manage shops at tourism sites to ensure that goods are sold according to listed prices, he said.Vice Chairman of the municipal People’s Committee Le Van Tam asked departments and sectors to assist travel companies in creating new tourism products, which is especially important when many provinces have similar products that are not typical for their localities.Many provinces in the Mekong Delta also have floating markets, and that’s why Cai Rang must be imbued with particular features of Can Tho. It is necessary to develop rest areas, homestay services and shops of local delicacies so as to keep tourists in the city for many days.Authorities also need to support and encourage the private sector to create new tourism products, Tam added.He said promoting tourism via online channels like social networks should be considered a “fashionable step” as it is able to access a big number of travellers at low costs. Meanwhile, more attention also needs to be paid to improving foreign language skills of organisations and persons working in the tourism industry.Can Tho welcomed an estimated 1.8 million tourists and earned 515 billion VND (22.66 million USD) in tourism revenue in the first two months of 2018, up 19 percent and 28 percent from a year earlier respectively, according to the municipal Department of Culture, Sports and Tourism.In 2017, it enjoyed strong growth in tourism due to a series of international political and cultural events and traditional festivals.The number of tourist arrivals surged 40 percent to 7.5 million, while tourism revenue rose 61 percent to 2.9 trillion VND (127.6 million USD).-VNA

TITC
Từ khóa:

Tin liên quan

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Ngày 21/3/2025, Thủ tướng Chính phủ chính thức phát động phong trào hỗ trợ vay vốn mua nhà cho người trẻ, tạo cơ hội sở hữu nhà, ổn định cuộc sống và thúc đẩy sự phát triển của thị trường bất động sản. Ngay sau đó, nhiều ngân hàng thương

Nâng niu những mảnh ghép văn hóa Cơ Tu

Tiếng kèn lá thánh thót tựa tiếng chim hót đưa du khách lạc vào không gian núi rừng hoang sơ. Trong bộ thổ cẩm truyền thống, già Bríu Pố (trú tại xã Lăng, huyện Tây Giang) bước ra, dẫn những người có mặt ở phố tây An Thượng (quận Ngũ

Đến với đất và người Thái Nguyên

Kon Tum khai thác tài nguyên độc đáo để phát triển du lịch

Du lịch cộng đồng tạo sinh kế bền vững cho đồng bào dân tộc thiểu số ở Lai Châu

Xem tiếp

Tin nổi bật

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Khai mạc Năm Du lịch Quốc gia – Huế 2025: Biểu tượng của sự đổi mới và phát triển dựa trên di sản

Net Zero: Góc nhìn từ chiến dịch “Giờ Trái đất”

Lan tỏa thông điệp sống xanh từ Giờ Trái đất

Khai mạc Ngày hội môi trường “Đà Nẵng xanh – Biển trong lành”

Xem nhiều nhất

Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Lợi ích của việc trồng và bảo vệ cây xanh - Giúp giảm thiểu ô nhiễm môi trường không khí ở Việt Nam
Vùng Đông Nam Bộ: Phát triển du lịch sinh thái từ khu dự trữ sinh quyển 
Đa dạng sinh học ở Việt Nam - Bài 1: Thực trạng và thách thức trong bảo tồn
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC