Skip to content
Thứ 7, ngày 07/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • Charming Viet Nam
  • /
  • Ha Noi – Ho Chi Minh City Train Journey

Ha Noi – Ho Chi Minh City Train Journey

Cập nhật: 03/03/2023

(TITC) - English Reporter Andrew Eames stated on the Independent that the best way to explore Vietnam is via train, specifically, the Reunification Express of Vietnam.

The Reunification Express of Vietnam has 6 different trains, moving schedulely between Ho Chi Minh City in the South and Ha Noi in the North. Seats ranging from sleeping cars, regular seats and soft seats, Andrew Eames scratched down the fact that the regular seat is as soft as the soft seat. The railway was built in 1881, running mainly along the coast, in a 1,072 mile journey connecting Ha Noi to Ho Chi Minh City.

The Reunification Express (Photo: VNR)

Sleeper cabin (Photo: VNR)

According to Andrew Eames, although it is a 34-hour train journey, the route passes by key destinations such as Nha Trang, Hoi An, Da Nang, Hue. Visitors can choose several train sets either by daylight or after dark, to suit their itinerary. It is easy to book the ticket online and receive a confirmation voucher via phone.

The train Andrew Eames took from Ho Chi Minh City was the train set SE2. The first impression was the station is a bit crowded, yet having clean and well organised carriages with properly air conditioned.

Ho Chi Minh City

Selecting the hard sleeper, Andrew Eames was provided a thin mattress, a pillow, a sheet and a blanket. In his personal cabin, there is a light to read, a socket to recharge phones. Later on, he discovered that the soft sleeper cabins are quite popular for couples. The whole journey, the British reporter had a chance to make friends with his cabin mates and learn some travel tips from them.

Dragon Bridge Da Nang

The train dropped Andrew Eames at 4.15 in the morning at Nha Trang, which is, according to him, not so into his fancy. However, he had laid by the pool, enjoying the sunrise and amazing view of beach. His next train from Nha Trang to Da Nang was also an overnight trip. After a 30 minute cab ride, he reached the centre of Hoi An. Nha Trang was fairly empty of visitors while Hoi An was full of visitors from Asia and Europe, walking along the yellow-hue coloured houses by day and full of lantern-lit by night, indicated Andrew Eames.

Nha Trang Beach

Hoi An Ancient Town

A three-hour ride by daylight train took Andrew Eames to Hue, the former imperial capital of Vietnam. During the journey, Eames witnessed the majestic scenery when the train crossed the pass. In Hue, Eames rented a bike and paid a visit to royal tombs. At the end of the day, he casually relaxed by the Huong River.

Hue imperial palace by night

The last destination of his journey was Ha Noi, the capital city of Vietnam. It took him 14 hours on the train to reach the city. By that time, Eames was well used to sleeping on the train. Not to his liking, the train to Ha Noi does not have a dining car for him to sit down and enjoy a sociable evening meal. However, with the cost less than £40, it was such a precious train journey for Andrew Eames.

Hoan Kiem Lake - Ha Noi

Tourism Information Technology Center

TITC
Từ khóa: Da-Nang, Ha-Noi, Hồ Chí Minh, Hoi-An, Nha Trang, Train, Reunification Express, Vietnam

Tin liên quan

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Ngày 21/3/2025, Thủ tướng Chính phủ chính thức phát động phong trào hỗ trợ vay vốn mua nhà cho người trẻ, tạo cơ hội sở hữu nhà, ổn định cuộc sống và thúc đẩy sự phát triển của thị trường bất động sản. Ngay sau đó, nhiều ngân hàng thương

Nâng niu những mảnh ghép văn hóa Cơ Tu

Tiếng kèn lá thánh thót tựa tiếng chim hót đưa du khách lạc vào không gian núi rừng hoang sơ. Trong bộ thổ cẩm truyền thống, già Bríu Pố (trú tại xã Lăng, huyện Tây Giang) bước ra, dẫn những người có mặt ở phố tây An Thượng (quận Ngũ

Đến với đất và người Thái Nguyên

Kon Tum khai thác tài nguyên độc đáo để phát triển du lịch

Du lịch cộng đồng tạo sinh kế bền vững cho đồng bào dân tộc thiểu số ở Lai Châu

Xem tiếp

Tin nổi bật

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Khai mạc Năm Du lịch Quốc gia – Huế 2025: Biểu tượng của sự đổi mới và phát triển dựa trên di sản

Net Zero: Góc nhìn từ chiến dịch “Giờ Trái đất”

Lan tỏa thông điệp sống xanh từ Giờ Trái đất

Khai mạc Ngày hội môi trường “Đà Nẵng xanh – Biển trong lành”

Xem nhiều nhất

Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Lợi ích của việc trồng và bảo vệ cây xanh - Giúp giảm thiểu ô nhiễm môi trường không khí ở Việt Nam
Vùng Đông Nam Bộ: Phát triển du lịch sinh thái từ khu dự trữ sinh quyển 
Đa dạng sinh học ở Việt Nam: Thực trạng và các giải pháp
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC