Skip to content
Thứ 3, ngày 10/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Int’l and domestic YouTubers join hands to promote Viet Nam’s tourism

Int’l and domestic YouTubers join hands to promote Viet Nam’s tourism

Cập nhật: 25/06/2019

During three days, the Youtubers will have a chance to enjoy and shoot the beautiful scenery and mouth-watering local cuisine in three central coastal provinces.

International and domestic Youtube video bloggers have been invited by Google to a trip to promote Vietnam's culture, tourism and cuisine, Nguoi Lao Dong (Laborer) newspaper reported.

Accordingly, Google Vietnam has launched a program titled “Google Adventure Viet Nam", which takes place from June 24 to 28. The program aims to promote the tourism and image of Vietnam to the world via video of international and domestic Youtube creators.

Six Youtube creators to join Google Adventure Viet Nam are Le Hoang Nam (NamChallengeMe/Vietnam), Emrah Tekin (CrazyEmri/Germany), Pham Van Du (Oops Banana/Vietnam), Pierre Liu (TheLiuPei/Taiwan – China), Park Woo Sung (Woossi/South Korea) and Reimari Germar (Rei Garmar/the Philippines).

The YouTube creators all have more than one million to over three million subscribers on their respective channels on Google-owned YouTube. During three days, they will have a chance to enjoy and shoot the beautiful scenery and mouth-watering local cuisine Quang Binh, Quang Nam and Da Nang and are supposed to share their journeys and experiences with their huge fan bases on YouTube.

It is hoped that the YouTuber personalities will help introduce Vietnamese tourist attractions and the hospitality of its people to the world.

Earlier, Tourism Magazine, under the Viet Nam National Administration of Tourism (VNAT), and TikTok, a creative social media platform primarily driven by short-video, launched a promotion program for Vietnam’s tourism via video hashtag “HelloVietnam”.

The program is among activities to promote Viet Nam’s tourism with diverse content and honor Vietnamese people’s creativity. Accordingly, Tourism Magazine is in charge of operating the Viet NamTourism account on TikTok while TikTok will organize training courses for Tourism Magazine and partners on how to create videos or films and use TikTok’s platform effectively.

The number of foreign visitors to Viet Nam in the first five-month of 2019 is estimated at nearly 7.3 million, up 8.8% against the same period last year, according to the General Statistics Office (GSO).

In 2019, Viet Nam expects to welcome some 103 million visitors, including around 18 million foreigners and 85 million domestic visitors, up 15% and 6%, respectively, from 2018.

In 2018, Viet Nam received a record high of 15.5 million foreign tourists and 80 million domestic travelers, generating VND620 trillion (US$26.66 billion) in tourism revenue, according to VNAT.

TITC
Từ khóa: beautiful scenery, YouTubers

Tin liên quan

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Ngày 21/3/2025, Thủ tướng Chính phủ chính thức phát động phong trào hỗ trợ vay vốn mua nhà cho người trẻ, tạo cơ hội sở hữu nhà, ổn định cuộc sống và thúc đẩy sự phát triển của thị trường bất động sản. Ngay sau đó, nhiều ngân hàng thương

Nâng niu những mảnh ghép văn hóa Cơ Tu

Tiếng kèn lá thánh thót tựa tiếng chim hót đưa du khách lạc vào không gian núi rừng hoang sơ. Trong bộ thổ cẩm truyền thống, già Bríu Pố (trú tại xã Lăng, huyện Tây Giang) bước ra, dẫn những người có mặt ở phố tây An Thượng (quận Ngũ

Đến với đất và người Thái Nguyên

Kon Tum khai thác tài nguyên độc đáo để phát triển du lịch

Du lịch cộng đồng tạo sinh kế bền vững cho đồng bào dân tộc thiểu số ở Lai Châu

Xem tiếp

Tin nổi bật

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Khai mạc Năm Du lịch Quốc gia – Huế 2025: Biểu tượng của sự đổi mới và phát triển dựa trên di sản

Net Zero: Góc nhìn từ chiến dịch “Giờ Trái đất”

Lan tỏa thông điệp sống xanh từ Giờ Trái đất

Khai mạc Ngày hội môi trường “Đà Nẵng xanh – Biển trong lành”

Xem nhiều nhất

Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Lợi ích của việc trồng và bảo vệ cây xanh - Giúp giảm thiểu ô nhiễm môi trường không khí ở Việt Nam
Vùng Đông Nam Bộ: Phát triển du lịch sinh thái từ khu dự trữ sinh quyển 
Đa dạng sinh học ở Việt Nam: Thực trạng và các giải pháp
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC