Skip to content
Thứ 2, ngày 09/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Let Da Nang become wedding tourism destination

Let Da Nang become wedding tourism destination

Cập nhật: 18/12/2023

The Da Nang Tourism Promotion Centre under the municipal Department of Tourism on December 15 organised online and in-person discussions on the current situation and solutions for developing wedding tourism in Da Nang, attracting the participation of more than 100 tourism service providers, wedding services, domestic and international event organisers in total.

A scene of a wedding party held at the Furama Da Nang resort. Photo: Thu Ha

At the event, opinions were discussed and exchanged around issues such as survey results on the current status and capacity to serve Da Nang's wedding tourism market, a draft plan to develop Da Nang wedding tourism and pilot programmes to attract wedding tourists to the city.

Also, the event introduced infrastructure for wedding tourism in Da Nang, wedding tourism trends and propose some solutions to develop wedding tourism in Da Nang, Indian wedding tourism trends and some factors that determine Indian couples’ choice of foreign wedding destinations.

The comments collected at the event also shared information about the market, the potential to attract Indian wedding tourists to Da Nang as well as the difficulties in organising weddings, including the limitations of the local wedding service ecosystem.

According to Director of the Da Nang Tourism Promotion Centre Nguyen Thi Hoai An, the idea of developing wedding tourism has been cherished by tourism service providers for a long time and this is high time for them to capture the potential of this segment, devise an action plan to connect with the business community, develop a service ecosystem and create a Da Nang wedding destination brand.

Wedding tourism is a very new segment in the tourism industry, but when done, it will make a difference, and if done well and professionally, this type of tourism will become a highlight of the Da Nang tourism.

It is known that, over the past 5 years, wedding tourism products have been considered a development strategy of many Asian countries, especially Southeast Asia, taking advantage of natural resources of tropical islands and islands, unique cultural values and attractive event organisation costs.

Not only does it have opportunities thanks to the general growth trend of wedding tourism in Southeast Asia, Da Nang also has advantages from the increase and significant interest of the Indian tourist market, one of the emerging countries with its lavish travel wedding market value reaching more than US$ 45 billion in 2022 and estimated to reach US$ 100 billion by 2025.

Although direct flights have not been restored, the total number of Indian visitors to Da Nang has so far this year reached 68,753, accounting for 4.64% of the international visitor structure to Da Nang. It is expected that 6 weddings will be held in the first two months of 2024.

The seminar also announced for the first time the message ‘Where happiness begins’ in the communication and marketing plan for the Da Nang wedding destination in the 2024 - 2025 period.

Reporting by Thu Ha – Translating by A.Thu

TITC
Từ khóa: couples, Da-Nang, pilot programmes, situation, solutions, Wedding tourism destination

Tin liên quan

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Ngày 21/3/2025, Thủ tướng Chính phủ chính thức phát động phong trào hỗ trợ vay vốn mua nhà cho người trẻ, tạo cơ hội sở hữu nhà, ổn định cuộc sống và thúc đẩy sự phát triển của thị trường bất động sản. Ngay sau đó, nhiều ngân hàng thương

Nâng niu những mảnh ghép văn hóa Cơ Tu

Tiếng kèn lá thánh thót tựa tiếng chim hót đưa du khách lạc vào không gian núi rừng hoang sơ. Trong bộ thổ cẩm truyền thống, già Bríu Pố (trú tại xã Lăng, huyện Tây Giang) bước ra, dẫn những người có mặt ở phố tây An Thượng (quận Ngũ

Đến với đất và người Thái Nguyên

Kon Tum khai thác tài nguyên độc đáo để phát triển du lịch

Du lịch cộng đồng tạo sinh kế bền vững cho đồng bào dân tộc thiểu số ở Lai Châu

Xem tiếp

Tin nổi bật

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Khai mạc Năm Du lịch Quốc gia – Huế 2025: Biểu tượng của sự đổi mới và phát triển dựa trên di sản

Net Zero: Góc nhìn từ chiến dịch “Giờ Trái đất”

Lan tỏa thông điệp sống xanh từ Giờ Trái đất

Khai mạc Ngày hội môi trường “Đà Nẵng xanh – Biển trong lành”

Xem nhiều nhất

Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Lợi ích của việc trồng và bảo vệ cây xanh - Giúp giảm thiểu ô nhiễm môi trường không khí ở Việt Nam
Vùng Đông Nam Bộ: Phát triển du lịch sinh thái từ khu dự trữ sinh quyển 
Đa dạng sinh học ở Việt Nam: Thực trạng và các giải pháp
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC