Skip to content

Warning: Undefined array key 0 in /var/www/vhosts/en.moitruongdulich.vn/httpdocs/wp-content/themes/hello-elementor/functions.php on line 567
, ngày 08/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Proposed investment capital for HCMC – Can Tho railway at US$9 billion

Proposed investment capital for HCMC – Can Tho railway at US$9 billion

Cập nhật: 09/01/2023

According to preliminary calculations, the Ho Chi Minh City - Can Tho railway line, with a total length of 174.42km, has a total investment of about US$9 billion, equivalent to VND213.95 trillion.

The map of the HCMC - Can Tho railway route. (Photo: SGGP)

The Railway Project Management Board has recently reported to the Ministry of Transport on the survey results and preparation of a pre-feasibility study report of the HCMC - Can Tho railway project. The results were given after the Railway Project Management Board worked with six provinces and cities where the project passes through, namely Binh Duong, HCMC, Long An, Tien Giang, Vinh Long, and Can Tho.

The research results show that the investment in the HCMC - Can Tho railway is necessary to meet future transportation needs, ensure the harmonious and sustainable development of transportation and restructure urban areas and population distribution on the HCMC - Can Tho corridor.

According to preliminary calculations, the HCMC - Can Tho railway line, starting from An Binh Station (Binh Duong) to Can Tho Station (Can Tho), passing through six provinces and cities, with a total length of 174.42 kilometers, is expected to have a total investment of US$9 billion, equivalent to VND213.95 trillion.

The HCMC - Can Tho railway line will be built under double track standards, with a track gauge of 1,435 millimeters, electrified to operate both passenger and freight trains. There are 15 stations and 11 maintenance and repair stations on the route.

By design, the maximum speed for train operation is 190km/h. Passenger trains are operated at below 190km/h, and freight trains are below 120km/h.

Regarding the investment method, the consulting unit proposes the HCMC - Can Tho railway project be invested in the public-private partnership (PPP) form. In which, the State pays for site clearance, and PPP investors mobilize capital for infrastructure construction and testing and hand it over to the State in the form of build-transfer-lease contracts. PPP investors invest in infrastructure and lease it to the operator for 30 years.

The Railway Project Management Board said that the total investment proposed in the pre-feasibility study report of the project is merely an initial estimate. Investment cost depends on the technology that is agreed upon, so it will have to be adjusted and updated during further research in the next stage.

By Minh Anh – Translated by Bao Nghi

TITC
Từ khóa: Cần Thơ, HCMC, project, Railway

Tin liên quan

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Ngày 21/3/2025, Thủ tướng Chính phủ chính thức phát động phong trào hỗ trợ vay vốn mua nhà cho người trẻ, tạo cơ hội sở hữu nhà, ổn định cuộc sống và thúc đẩy sự phát triển của thị trường bất động sản. Ngay sau đó, nhiều ngân hàng thương

Nâng niu những mảnh ghép văn hóa Cơ Tu

Tiếng kèn lá thánh thót tựa tiếng chim hót đưa du khách lạc vào không gian núi rừng hoang sơ. Trong bộ thổ cẩm truyền thống, già Bríu Pố (trú tại xã Lăng, huyện Tây Giang) bước ra, dẫn những người có mặt ở phố tây An Thượng (quận Ngũ

Đến với đất và người Thái Nguyên

Kon Tum khai thác tài nguyên độc đáo để phát triển du lịch

Du lịch cộng đồng tạo sinh kế bền vững cho đồng bào dân tộc thiểu số ở Lai Châu

Xem tiếp

Tin nổi bật

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Khai mạc Năm Du lịch Quốc gia – Huế 2025: Biểu tượng của sự đổi mới và phát triển dựa trên di sản

Net Zero: Góc nhìn từ chiến dịch “Giờ Trái đất”

Lan tỏa thông điệp sống xanh từ Giờ Trái đất

Khai mạc Ngày hội môi trường “Đà Nẵng xanh – Biển trong lành”

Xem nhiều nhất

Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Lợi ích của việc trồng và bảo vệ cây xanh - Giúp giảm thiểu ô nhiễm môi trường không khí ở Việt Nam
Vùng Đông Nam Bộ: Phát triển du lịch sinh thái từ khu dự trữ sinh quyển 
Đa dạng sinh học ở Việt Nam: Thực trạng và các giải pháp
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC