Skip to content
Thứ 2, ngày 09/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Thu Thiem – Long Thanh railway project expected to boost regional link

Thu Thiem – Long Thanh railway project expected to boost regional link

Cập nhật: 15/03/2023

HCMC People’s Committee yesterday announced information related to the section of Thu Thiem - Long Thanh railway project passing HCMC.

An artist's impression of Long Thanh Airport. Thu Thiem - Long Thanh railway project is planned to connect to the airport

Accordingly, the HCMC Management Authority for Urban Railway (MAUR) is asked to update control points and specifically develop suitable route plans, with clear attention on intersections between HCMC - Long Thanh - Dau Giay Expressway and this railway (An Phu Intersection and other intersections with Ring Road No.2, Ring Road No.3). MAUR is also requested to actively collect relevant technical documents from investors of related projects in order to ensure the consistency of these routes.

New stations are expected to have a sensible distance of about 1km. The distance between the two center lines of the track is planned to be 3.8m, which does not meet the ‘Technical Level of National Railways’ standard. Therefore, MAUR should review and adjust it in compliance with the regulations.

Decision No.568/QD-TTg, issued on April 8, 2013 by the Prime Minister, states that HCMC - Long Thanh - Dau Giay Expressway has a total cross-section width of 116-140m to accommodate space for roadways, railways (high-speed rail of the North - South route and Thu Thiem - Long Thanh Railway), and parallel urban roads.

At present, HCMC is constructing urban areas along the road boundary of 116m passing formerly District 2 and 140m passing formerly District 9, saving the lanes of 40m and 19,5m for shared and separated railways respectively.

In related news, the Transport Ministry informed yesterday about a project to upgrade Cao Lanh - Lo Te route passing Dong Thap Province and Can Tho City. The project is going to start this September, as it is now selecting consultants for the design stage (to be completed this June).

It is planned that the main Cao Lanh - Lo Te route with a length of 29km will maintain the scale and technical standards, basic geometric elements. The upgrade will only compensate the warping sections and strengthen the road surface with asphalt.

The lanes on this route will be rearranged to separate those for motor-vehicles and simple ones. 29 bridges on the frontage road will be rebuilt to suit the road size. A new intersection at the end of this route will be constructed, while a bypass for Long Xuyen City will be built to link with Cao Lanh - Lo Te route via overpasses and exits.

The project has a total investment of VND950 billion (US$40.2 million), taken from the state budget in the medium-term public investment plan for the 2021-2025 period. It is expected to finish in 2025.

By Quoc Hung, Minh Duy – Translated by Huong Vuong

TITC
Từ khóa: Đồng Nai, HCMC, regional link, Thu Thiem - Long Thanh railway project

Tin liên quan

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Ngày 21/3/2025, Thủ tướng Chính phủ chính thức phát động phong trào hỗ trợ vay vốn mua nhà cho người trẻ, tạo cơ hội sở hữu nhà, ổn định cuộc sống và thúc đẩy sự phát triển của thị trường bất động sản. Ngay sau đó, nhiều ngân hàng thương

Nâng niu những mảnh ghép văn hóa Cơ Tu

Tiếng kèn lá thánh thót tựa tiếng chim hót đưa du khách lạc vào không gian núi rừng hoang sơ. Trong bộ thổ cẩm truyền thống, già Bríu Pố (trú tại xã Lăng, huyện Tây Giang) bước ra, dẫn những người có mặt ở phố tây An Thượng (quận Ngũ

Đến với đất và người Thái Nguyên

Kon Tum khai thác tài nguyên độc đáo để phát triển du lịch

Du lịch cộng đồng tạo sinh kế bền vững cho đồng bào dân tộc thiểu số ở Lai Châu

Xem tiếp

Tin nổi bật

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Khai mạc Năm Du lịch Quốc gia – Huế 2025: Biểu tượng của sự đổi mới và phát triển dựa trên di sản

Net Zero: Góc nhìn từ chiến dịch “Giờ Trái đất”

Lan tỏa thông điệp sống xanh từ Giờ Trái đất

Khai mạc Ngày hội môi trường “Đà Nẵng xanh – Biển trong lành”

Xem nhiều nhất

Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Lợi ích của việc trồng và bảo vệ cây xanh - Giúp giảm thiểu ô nhiễm môi trường không khí ở Việt Nam
Vùng Đông Nam Bộ: Phát triển du lịch sinh thái từ khu dự trữ sinh quyển 
Đa dạng sinh học ở Việt Nam: Thực trạng và các giải pháp
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC