Skip to content
Thứ 4, ngày 02/07/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Viet Nam Tourism Marketing Strategy to 2030 launched

Viet Nam Tourism Marketing Strategy to 2030 launched

Cập nhật: 22/03/2023

(TITC) – The Ministry of Culture, Sports and Tourism has recently issued the Viet Nam Tourism Marketing Strategy for 2030.

Accordingly, the strategy aims to promote Vietnam as the leading attractive tourist destination in Southeast Asia, affirming the brand and competitiveness of Vietnam tourism, and contributing to realize the objectives of the Vietnam Tourism Development Strategy to 2030.

The strategy sets targets by 2025 to welcome 18 million international visitor arrivals; serving 130 million domestic visitor arrivals. By 2030, the tourism sector expects to attract 35 million international visitor arrivals, 160 million domestic visitor arrivals.

In pursuance of the above targets, national tourist destinations are urged to promote the core value of Vietnam tourism brand associated with potentials, national advantages, cultural identities, signature cuisine, ancient heritages, friendly people and beautiful natural landscapes in a bid to bring unique travel experiences to visitors.

The strategy reads that the sector will continue to promote tourism brand with the slogan “Vietnam – Timeless charm”, focus on core tourism products including marine tourism, cultural tourism, ecotourism, city tourism related to night time economy.

In addition, promoting the development of new tourism products such as tourism combining medical treatment and health care; agricultural and rural tourism; industrial tourism; sports tourism. These products meets the tourists’ demands such as MICE tourism, educational tourism, yacht tourism, beauty tourism.

The national looks to recover traditional source markets and reach out to emerging markets like India and countries in the Middle East in 2022-2025 period.

Regarding to domestic market, tourism industry tries to maintain the growth of the number of domestic visitors, diversifying market segments, focusing on increasing the number of overnight visitors and tourists traveling in the low season.

The strategy also sets out key tasks and solutions, notably innovating and diversifying forms of tourism marketing and promoting the application of digital technology; Deploying diverse and flexible forms of marketing communication in accordance with the goals and requirements of each market, each period, effectively combining traditional and modern forms of promotion.

The strategy requires innovating methods, tools and content, increasing the application of digital technology in tourism promotion; Developing and implementing digital marketing strategies and plans associated with actual data analysis and evaluation results; Focusing on content marketing, building a mechanism for developing and distributing content, creative products and databases for tourism marketing activities.

Tourism Information Technology Center

TITC
Từ khóa:  Vietnam Tourism Development Strategy, Ministry of Culture, Sports and Tourism, Viet Nam Tourism Marketing Strategy

Tin liên quan

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Ngày 21/3/2025, Thủ tướng Chính phủ chính thức phát động phong trào hỗ trợ vay vốn mua nhà cho người trẻ, tạo cơ hội sở hữu nhà, ổn định cuộc sống và thúc đẩy sự phát triển của thị trường bất động sản. Ngay sau đó, nhiều ngân hàng thương

Nâng niu những mảnh ghép văn hóa Cơ Tu

Tiếng kèn lá thánh thót tựa tiếng chim hót đưa du khách lạc vào không gian núi rừng hoang sơ. Trong bộ thổ cẩm truyền thống, già Bríu Pố (trú tại xã Lăng, huyện Tây Giang) bước ra, dẫn những người có mặt ở phố tây An Thượng (quận Ngũ

Đến với đất và người Thái Nguyên

Kon Tum khai thác tài nguyên độc đáo để phát triển du lịch

Du lịch cộng đồng tạo sinh kế bền vững cho đồng bào dân tộc thiểu số ở Lai Châu

Xem tiếp

Tin nổi bật

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Khai mạc Năm Du lịch Quốc gia – Huế 2025: Biểu tượng của sự đổi mới và phát triển dựa trên di sản

Net Zero: Góc nhìn từ chiến dịch “Giờ Trái đất”

Lan tỏa thông điệp sống xanh từ Giờ Trái đất

Khai mạc Ngày hội môi trường “Đà Nẵng xanh – Biển trong lành”

Xem nhiều nhất

Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Lợi ích của việc trồng và bảo vệ cây xanh - Giúp giảm thiểu ô nhiễm môi trường không khí ở Việt Nam
Bảo vệ đa dạng sinh học tại Khu dự trữ sinh quyển miền Tây Nghệ An
Phương án quy hoạch và quản lý, sử dụng thắng cảnh Bàu Trắng - Bình Thuận
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC