Skip to content
Thứ 3, ngày 10/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Which international markets are most searching for Vietnam tourism?

Which international markets are most searching for Vietnam tourism?

Cập nhật: 01/04/2022

(TITC) - Along with the full reopening of tourism from 15th March 2022 and the recovery trend in the world, Vietnam is currently receiving great attention from worldwide travellers from key international markets.

According to data from the Google Destination Insights - travel trend analysis tool, from the beginning of 2022 to the present, the number of international search volumes for Vietnam tourism (for airlines and accommodations) is soaring, ranked among the fastest growing destinations globally, reaching over 75% (Figure 1).

Vietnam destinations which received the highest search volume can be named Ho Chi Minh City, Ha Noi, Phu Quoc (Kien Giang Province), Da Nang, Nha Trang (Khanh Hoa Province), Hoi An, Hue, Da Lat, Vung Tau, etc. These are all famous tourist centres and destinations of Vietnam.

Figure 1. Monitoring Travel Trends

Notably, Google Destination Insights also shows that the highest number of searches for Vietnam tourism come from the following countries: the USA, Australia, France, Canada, Japan, Germany, Singapore, the UK, India, Thailand... (Figure 2)

Figure 2. Top Demand for Vietnam tourism by Origin Country

Figure 3 represents the international search demand from the US market for Vietnam tourism increases sharply, at the beginning of February 2022, it increased by about 480% compared to the same period in 2021; By mid-February 2022, search demand had skyrocketed to 755% and by mid-March 2022 kept increasing by over 250% over the same period. Google Destination Insights also shows that the most searches are from the states of California, Texas, New York, Illinois, Washington, Massachusetts...

Figure 3. The international search demand from the US market for Vietnam tourism

Hopping to the Australia market, the number of international search volume for Vietnam tourism maintains at the high level in the first 3 months of 2022 (Figure 4). Accordingly, the search volume at the beginning of January 2022 increased 152% compared to the same period, the peak point was recorded at the mid-February 2022 with the increase by 760% compared to the same period in 2021 and still rising in March 2022. The largest number of search volumes belong to New South Wales, Victoria, Queensland, Western Australia…

Figure 4. The number of international search volume from Australia for Vietnam tourism

Another European market that also shows their interests to Vietnam is France (Figure 5). The search volume for Vietnam tourism in the French market has increased significantly since the beginning of 2022, rising by 152% on 21st January 2022 and a month later, the search volume went up by 376% compared to the previous year.

Figure 5. The number of international search volume from France for Vietnam tourism

Similar to the German market, the search demand for Vietnam tourism also recorded a marked increase, from 350% in early February 2022 and mid-February 2022 to 591% over the same period in 2021. (Figure 6). Hessen, Berlin, Bavaria or Hamburg are the localities with the most searches for Vietnam tourism.

Figure 6. The number of international search volume from Germany for Vietnam tourism

Remarkably, the number of searches for Vietnam tourism from the Singapore market has been skyrocketing since the beginning of March 2022. Search volume at the beginning of January 2022 only increased by 22% over the same period, but by March 2022, search volume had reached a peak by 400% (Figure 7).

Figure 7. The number of international search volume from Singapore for Vietnam tourism

Tourism Information Technology Center

TITC
Từ khóa:  international search volume, Google, reopening international tourism, travel trend

Tin liên quan

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Ngày 21/3/2025, Thủ tướng Chính phủ chính thức phát động phong trào hỗ trợ vay vốn mua nhà cho người trẻ, tạo cơ hội sở hữu nhà, ổn định cuộc sống và thúc đẩy sự phát triển của thị trường bất động sản. Ngay sau đó, nhiều ngân hàng thương

Nâng niu những mảnh ghép văn hóa Cơ Tu

Tiếng kèn lá thánh thót tựa tiếng chim hót đưa du khách lạc vào không gian núi rừng hoang sơ. Trong bộ thổ cẩm truyền thống, già Bríu Pố (trú tại xã Lăng, huyện Tây Giang) bước ra, dẫn những người có mặt ở phố tây An Thượng (quận Ngũ

Đến với đất và người Thái Nguyên

Kon Tum khai thác tài nguyên độc đáo để phát triển du lịch

Du lịch cộng đồng tạo sinh kế bền vững cho đồng bào dân tộc thiểu số ở Lai Châu

Xem tiếp

Tin nổi bật

MB Dream Home – Hành trình ấn tượng đồng hành cùng người trẻ

Khai mạc Năm Du lịch Quốc gia – Huế 2025: Biểu tượng của sự đổi mới và phát triển dựa trên di sản

Net Zero: Góc nhìn từ chiến dịch “Giờ Trái đất”

Lan tỏa thông điệp sống xanh từ Giờ Trái đất

Khai mạc Ngày hội môi trường “Đà Nẵng xanh – Biển trong lành”

Xem nhiều nhất

Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Lợi ích của việc trồng và bảo vệ cây xanh - Giúp giảm thiểu ô nhiễm môi trường không khí ở Việt Nam
Vùng Đông Nam Bộ: Phát triển du lịch sinh thái từ khu dự trữ sinh quyển 
Đa dạng sinh học ở Việt Nam: Thực trạng và các giải pháp
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC